Tatí, pojďme do lesa na borůvky…

31. 07. 2012 21:36:50
takhle na mne nedávno vybafnul můj syn. Než jsem stačil odpovědět, vzpomněl jsem si na své dětství, jak jsme s babičkou a dědou jezdili do lesa na houby a borůvky. Pamatuju si, jak jsme se jich nacpali, až nám bráchům bylo špatně. Ale ten pocit, kdy máte plnou hrst borůvek a pak je všechny rozemelete v puse je nezapomenutelný. Je to skoro už 25let zpátky, ale dodnes si vybavuji, jak babička vařila takové velké knedlíky, blbouni se jim říká a jak k nim uvařila borůvkovou omáčku. Cítím tu vůni i chuť. Jsou to dobré drobné střípky vzpomínek na dětství, z kterých jsme složeni.

http://nd01.jxs.cz/948/775/f3dae7270a_47540553_o2.jpg

Ať si je vědomě neuvědomujeme, když na ně náhodou posvítíte, hodí na Vás prasátko. Měl jsem radost, že se odtrhnu od práce u počítače, že na chvilku narovnám záda. Mám rád les a naštěstí jich je kolem nás celkem dost. Bohužel se ale vždy najde nějaká povinnost, která se v ten daný moment jeví jako nejdůležitější na světě a tak se k lesnímu procházení dostanu tak maximálně dvakrát do roka. Vypnul jsem počítač. Vybavili jsme se dvoulitrovou butelkou a vyrazili k lesu. Ženě jsem se ještě skoro omlouval, zda jí ty dva litry borůvek co se chystám přinést z lesa bude stačit na bublaninu, blbouny s borůvkovou omáčkou a na borůvky se smetanou. Jak vidíte, měl jsem už v hlavě pěkně srovnané, co s nimi všechno uděláme. Syn nedočkavě hopkal okolo mne a snad mi viděl do hlavy a taky už se těšil, jak se nacpe borůvek. Musím přiznat, že se mnou byl v lese na borůvkách poprvé. Připadal jsem si důležitě. Stanu se součástí malého střípku vzpomínek na dětství mého syna. V lese jsme byli do půl hodinky. Lesy v okolí znám dobře. A tak jsem šel s jistotou k velkým borůvkovištím. Vždy jich tu byla velká spousta. Bylo jich tu dost pro všechny lidi, co přišli do lesa hledat houby. Je to příjemné, se sehnout a natrhat si hrst borůvek a pak s „nebem v hubě“ se dál prodírat houštím a hledat hříbky praváky. Vkročili jsme na začátek borůvkové plantáže a nic. Trochu mě to zklamalo, ale nevzdali jsme se. Šli jsme od jednoho místa k druhému a nic a nic. Keříčky měli strhané lístky, nikde ani bobulka. Syn nechápal proč nám tu ti, co tu byli před námi nenechali alespoň nějaké. Rezignoval jsem na dva litry borůvek a snažil se najít alespoň něco. Mám naštěstí dobré oči a mému ostřížímu zraku neuniklo několik bobulek. Ani jsem nepřemýšlel nad tím, zda nějakou sním a všechny jsem předal synovi. Těch několik bobulek bylo přesně šest. Šest malých kulatých borůvek z celého lesa. Zklamaně jsme šli z lesa a já musel vysvětlovat svému synovi, který je zvyklý se o to co dostane dělit, protože ho vychováváme v tom, že tak je to správně, co jsou to lakomci.

Tak si tak říkám, co tu vlastně pro naše děti necháváme. Proč nemůžou zažít to, co jsme běžně zažívali my. Ano, mají televizi, počítače a drahé hračky, ale to jim ty střípky o kterých jsem se tu již zmiňoval nenahradí.

Autor: David Hynek | úterý 31.7.2012 21:36 | karma článku: 17.50 | přečteno: 1300x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otevřený dopis k referendu o větrných turbínách v Líšťanech u Loun

Dne 22.března proběhlo v obci Líšťany na Lounsku referendum o výstavbě větrných elektráren. Jen třetina hlasovala pro. Doufejme, že občané za dva roky názor změní. Nebo budeme raději spoléhat na drahou jadernou energii?

24.3.2024 v 9:47 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Smrž

Také jste proti Green Dealu?

Protesty zemědělců v Evropě i mnoho příspěvků na sociálních sitích nesou pečet protestu proti Green Dealu. Kdo tomu tleská?

3.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 6056 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Baterky, kam se podíváš

Poslední dekáda byla ve znamení obrovského nárůstu výroby baterií, tedy lépe řečeno, akumulátorů. Připadá mi to jako druhá elektrifikace. Na baterie bude po čase zřejmě všechno.

3.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Tak co hoši a holkiíí, jakxte na tom s tem vodíkem?

Zelená vodíková produkce je další dílek do dekarbonizační skládačky udržitelného rozvoje. Byla jen otázka času, kdy na vodík dojde v praxi a loni nastala úplná exploze publicity. Toto třaskavé téma stojí za pozornost.

1.3.2024 v 8:21 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 293 | Diskuse

Vašek Brynda

Co je eko kůže a proč je pravá kůže ekologičtější?

Není to tak dávno, kdy se na trhu objevily pojmy, jako je eko kůže a veganská kůže. Mnoho lidí znejistělo a začalo považovat pravou kůži za neekologickou, a naopak slepě opěvovat tyto nové materiály. Jak je to ale skutečně?

19.2.2024 v 13:03 | Karma článku: 22.75 | Přečteno: 436 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 662
O sobě vím jen tolik, kolik toho o mně víte vy. Je-li toho málo, nepoznali jsme se.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...