Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Válka s auty...

Některé věci prostě nechápu a odmítám jim snad i porozumět. Jednou z těchto věcí je mýtné. Když se politici o mýtném zmíní, padají miliardy nalevo i napravo. A užitek?

DálniceMapy.cz

Stejný jako skoro u všech „inovací“, co přišly za těch posledních 20let. Nic. Stát investuje 30miliard do mýtných bran. A když se na nich vybere 5miliard, státu zůstane stěží jedna jediná... a tu, si ještě rozdají „odpovědní“ na odměnách za dobře odvedenou práci. Opravdu mě to štve. Místo toho, aby se kamiony držely na dálnicích a místech k tomu určených co nejdéle, snaží se jet třeba hlubokým lesem, jen aby měly drobný náskok před konkurencí, která tím, že po dálnici jede i v místech kde „nemusí“, navyšuje si svou cenu přepravného. To opravdu nikoho z ministerstva dopravy nenapadlo, že o co víc se budou držet kamiony na dálnicích a rychlostních silnicích, tedy silnicích, která jsou na kamiony připravená, o to méně se bude muset investovat do oprav okresek? A určitě by tím stát získal víc, než výběrem mýta.

Stejně mám pocit, že se evoluce pohnula a vývoj se posunul o další dílek dopředu. Auta nás domestifikovala a už neslouží ony nám, ale my jim. Z daní platíme stavby dálnic a silnic. Platíme předražená auta. Platíme předražený benzín. Spotřební daň je významnou položkou příjmu státu... a proč? Na to si už pomalu zapomínáme umět odpověď. A další generace se přestanou ptát úplně. Prostě jim fakt, že jsme tu kvůli autům přijde přirozeným...

 

Autor: David Hynek | středa 1.2.2012 16:41 | karma článku: 12,81 | přečteno: 733x
  • Další články autora

David Hynek

Muž, co kouká na hvězdy.

To nic, co jsem celou dobu cítil, prořízlo mravenčení přesně uprostřed hlavy. Odněkud z dálky se ke mně blížil houkající vlak vyjíždějící z tunelu přímo do uší. Tak dlouho slyšely ticho, že i spadnutí špendlíku znělo, jako zvuk zvonu na katedrále oznamující poledne. Kdyby mě hodili do ledové vody, bylo by to příjemnější probuzení. Mozek začal pomalu pracovat a v tom mravenčení, vlaku a zvonech jsem rozpoznával příjemný ženský hlas...

7.2.2015 v 15:52 | Karma: 4,95 | Přečteno: 213x | Diskuse| Poezie a próza

David Hynek

3x co když a 2x možná

Budík jako každé ráno nemilosrdně ukončil všechny sny, co se mi v noci zdály, a pustil mi do hlavy realitu. Nestál jsem o ni, ale tak jsem si už na to zvykl, že jsem to bral jako každodenní rituál a bez větších protestů jsem vstal. Z kuchyně jsem ucítil kávu, kterou mi žena každé ráno připraví. Syn pobíhal mezi kuchyní a svým pokojem a na poslední chvilku dodělával úkol z češtiny. Sedl jsem před televizi a pustil jsem si ke snídani zprávy. Kousl jsem do chleba s jahodovou marmeládou. „...zastřelili dvanáct novinářů...“. Upil jsem trochu kávy s mlékem a znovu se zakousl do připravené snídaně. „...asi dva tisíce mrtvých v Africe...“. Než jsem dojedl, z televize jsem přijal dávku informací, o které jsem vlastně ani nestál.

16.1.2015 v 16:41 | Karma: 7,40 | Přečteno: 441x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Moje zahrádka.

Tak nám zase přišlo jaro. Zima se snad dostatečně vyřádila a s docházejícími sílami podlehla novému odpočatému jaru. Všechno rostlinstvo je v rozpuku a připravuje na nás svůj zelený útok. Celou zimu jsem se těšil na to, až z mé zahrádky opadne sníh a půda dovolí mému rýči zabořit se hluboko ho hlíny při rytí záhonků. O dlouhých zimních večerech jsme si s ženou plánovali, kde zasadíme kedlubny, mrkev a další laskominy.

30.5.2013 v 14:54 | Karma: 7,30 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Tatí, pojďme do lesa na borůvky…

takhle na mne nedávno vybafnul můj syn. Než jsem stačil odpovědět, vzpomněl jsem si na své dětství, jak jsme s babičkou a dědou jezdili do lesa na houby a borůvky. Pamatuju si, jak jsme se jich nacpali, až nám bráchům bylo špatně. Ale ten pocit, kdy máte plnou hrst borůvek a pak je všechny rozemelete v puse je nezapomenutelný. Je to skoro už 25let zpátky, ale dodnes si vybavuji, jak babička vařila takové velké knedlíky, blbouni se jim říká a jak k nim uvařila borůvkovou omáčku. Cítím tu vůni i chuť. Jsou to dobré drobné střípky vzpomínek na dětství, z kterých jsme složeni.

31.7.2012 v 21:36 | Karma: 17,50 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

David Hynek

Sen co mám rád.

Ach ta naše civilizace, kam se jen ženeme... To snad napadne každého, když se ocitnete v koloně a zrovna dnes spěcháte do práce. Tedy spěcháme neustále, jen někdy spěcháme opodstatněně, a někdy prostě jen z důvodu, že už jsme si na to naše spěchání zvykli. Večer pak zapnete televizi a namísto odpočinutí od všech strastí, které Vás během dne potkaly, spustí se na Vás sprcha všemožných problémů světa. Jakoby nestačilo, že během dne jste řešili, proč nepřišel včas materiál, kde vázne platba od zákazníka, dlouze vysvětlovali zákazníkovi důvody zdržení dodávky jeho zakázky, a přitom se bili v prsa a přísahali mu, že si uvědomujete, jak on na to spěchá a že každá hodina zdržení znamená ohrožení rotace Zeměkoule. Na konci zpráv je pak reportáž o kachýnce, které se narodili čtyři kachňátka. Konečně si můžete oddychnout, alespoň někdo měl dnes dobrý den. Pak večer a tma a Vy máte skoro strach jít spát, protože víte, že zítra Vás čeká totéž co dnes.

15.7.2012 v 23:38 | Karma: 7,52 | Přečteno: 517x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
O sobě vím jen tolik, kolik toho o mně víte vy. Je-li toho málo, nepoznali jsme se.