Muž, co kouká na hvězdy.

To nic, co jsem celou dobu cítil, prořízlo mravenčení přesně uprostřed hlavy. Odněkud z dálky se ke mně blížil houkající vlak vyjíždějící z tunelu přímo do uší. Tak dlouho slyšely ticho, že i spadnutí špendlíku znělo, jako zvuk zvonu na katedrále oznamující poledne. Kdyby mě hodili do ledové vody, bylo by to příjemnější probuzení. Mozek začal pomalu pracovat a v tom mravenčení, vlaku a zvonech jsem rozpoznával příjemný ženský hlas…

„Davide, Davide…“ budila mě skoro jako má žena.

„Už jsem zpátky, slyším…“ Tentokrát to probuzení bylo nějaké divné. Připadal jsem si, jako bych právě vylezl z hrobu. Nebo hůř, probudil se pod stolem nějakého příměstského baru, nechápaje, jak jsem se tam dostal, když jsem měl být v posteli. Nepiju, nekouřím… ono to vlastně už teď ani nejde…

„Přeji krásné ráno a omlouvám se za probuzení, ale museli jsme tě vzbudit…“ řekla to tak něžně, že bych se nejraději otočil na bok, přihrnul si peřinu k nosu a pokračoval ve spaní. Ale ani to už nejde…

Dostával jsem se k sobě. Připadal jsem si, jako starý auťák, co ho vyhrabali někde ve stodole z pod nánosu slámy, vytáhli na dvůr a tam jej i přes počáteční odpor, nastartovali. Začal jsem si uvědomovat, kde jsem, kdo jsem a co tu dělám. Zamrkal jsem očima a rozhlédl se okolo. Prý krásné ráno. Možná tam odkud na mě mluvila, měli zrovna krásné ráno. Z okna koukala na probouzející se slunce, viděla stromy, v kterých si hráli ptáci, na stole jí voněla káva. Nic z toho mi tady dobré ráno nepřipomnělo. Já z okna viděl jen černou tmu. Sem tam nějaké hvězdy, ale Slunce jsem ztratil z dohledu už při minulém kontaktu…

„Slyšíme se?“ špitla skoro stydlivě.

„Ano slyším. Jen jsem dnes nějak mimo. Také přeji dobré ráno…“

„Ani se nedivím. Vynechali jsme čtyři kontakty a tak jsi tentokrát spal opravdu dlouho.“

Nechápal jsem, co myslela, tím vynecháním čtyř kontaktů. Ale stačilo kouknout na displej s časem a bylo mi to jasné. Tohle mohlo znamenat jediné. Obrovský průser. Pravidelné kontroly mě mají udržovat při životě. Čím delší prodleva mezi kontakty, tím větší šance, že se nevzbudím a budu spát, dokud přístroje poběží…

„Co se děje, proč jste je vynechali? Je nějaký problém?“, ptal jsem se a nebyl si jistý tím, že bych chtěl slyšet odpověď.

„Tvůj program byl ukončen. Všechno je teď jiné, než bylo.“ řekla a já litoval své otázky. Sice jsem mohl při startu tušit, že může dojít i k téhle variantě, ale celý projekt stál tolik peněz, že mi to připadalo jako zanedbatelné riziko. No a je to tu.

„Co to pro mne znamená?“ nejpitomější otázka na kterou jsem se mohl zeptat. Byl jsem tak daleko, že cesta zpátky nepřipadala v úvahu. Takhle už na zemi od startu uteklo stovky let, a i kdybych se teď vydal na cestu zpět k Zemi, byla by ze mne po návratu fosilie někde v muzeu. A jestli bych teď usnul, už bych se neprobudil. Když to shrnu, čeká mě jediné. Je mi čtyřicet let a zbytek svého života budu koukat na hvězdy…

Autor: David Hynek | sobota 7.2.2015 15:52 | karma článku: 4,95 | přečteno: 213x
  • Další články autora

David Hynek

3x co když a 2x možná

Budík jako každé ráno nemilosrdně ukončil všechny sny, co se mi v noci zdály, a pustil mi do hlavy realitu. Nestál jsem o ni, ale tak jsem si už na to zvykl, že jsem to bral jako každodenní rituál a bez větších protestů jsem vstal. Z kuchyně jsem ucítil kávu, kterou mi žena každé ráno připraví. Syn pobíhal mezi kuchyní a svým pokojem a na poslední chvilku dodělával úkol z češtiny. Sedl jsem před televizi a pustil jsem si ke snídani zprávy. Kousl jsem do chleba s jahodovou marmeládou. „...zastřelili dvanáct novinářů...“. Upil jsem trochu kávy s mlékem a znovu se zakousl do připravené snídaně. „...asi dva tisíce mrtvých v Africe...“. Než jsem dojedl, z televize jsem přijal dávku informací, o které jsem vlastně ani nestál.

16.1.2015 v 16:41 | Karma: 7,40 | Přečteno: 441x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Moje zahrádka.

Tak nám zase přišlo jaro. Zima se snad dostatečně vyřádila a s docházejícími sílami podlehla novému odpočatému jaru. Všechno rostlinstvo je v rozpuku a připravuje na nás svůj zelený útok. Celou zimu jsem se těšil na to, až z mé zahrádky opadne sníh a půda dovolí mému rýči zabořit se hluboko ho hlíny při rytí záhonků. O dlouhých zimních večerech jsme si s ženou plánovali, kde zasadíme kedlubny, mrkev a další laskominy.

30.5.2013 v 14:54 | Karma: 7,30 | Přečteno: 299x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Tatí, pojďme do lesa na borůvky…

takhle na mne nedávno vybafnul můj syn. Než jsem stačil odpovědět, vzpomněl jsem si na své dětství, jak jsme s babičkou a dědou jezdili do lesa na houby a borůvky. Pamatuju si, jak jsme se jich nacpali, až nám bráchům bylo špatně. Ale ten pocit, kdy máte plnou hrst borůvek a pak je všechny rozemelete v puse je nezapomenutelný. Je to skoro už 25let zpátky, ale dodnes si vybavuji, jak babička vařila takové velké knedlíky, blbouni se jim říká a jak k nim uvařila borůvkovou omáčku. Cítím tu vůni i chuť. Jsou to dobré drobné střípky vzpomínek na dětství, z kterých jsme složeni.

31.7.2012 v 21:36 | Karma: 17,50 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

David Hynek

Sen co mám rád.

Ach ta naše civilizace, kam se jen ženeme... To snad napadne každého, když se ocitnete v koloně a zrovna dnes spěcháte do práce. Tedy spěcháme neustále, jen někdy spěcháme opodstatněně, a někdy prostě jen z důvodu, že už jsme si na to naše spěchání zvykli. Večer pak zapnete televizi a namísto odpočinutí od všech strastí, které Vás během dne potkaly, spustí se na Vás sprcha všemožných problémů světa. Jakoby nestačilo, že během dne jste řešili, proč nepřišel včas materiál, kde vázne platba od zákazníka, dlouze vysvětlovali zákazníkovi důvody zdržení dodávky jeho zakázky, a přitom se bili v prsa a přísahali mu, že si uvědomujete, jak on na to spěchá a že každá hodina zdržení znamená ohrožení rotace Zeměkoule. Na konci zpráv je pak reportáž o kachýnce, které se narodili čtyři kachňátka. Konečně si můžete oddychnout, alespoň někdo měl dnes dobrý den. Pak večer a tma a Vy máte skoro strach jít spát, protože víte, že zítra Vás čeká totéž co dnes.

15.7.2012 v 23:38 | Karma: 7,52 | Přečteno: 517x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Pražský okruh - Říčany

O problému s dopravou a především obrovským množstvím kamionů směřujících k Praze a zpět z Prahy do jiných koutů České republiky a dál do světa mířících ví asi každý. Zpracovávají se studie, hodnotí se dopady na obyvatele. Ale jaké je správné řešení? V současné době jsou zpracovány dvě varianty jihovýchodního okruhu řešícího napojení D1 s D11. Každá varianta má své odpůrce a své obhájce. Uvedené řešení je na hranici dvou krajů, Pražského a Středočeského.

18.4.2012 v 20:43 | Karma: 5,67 | Přečteno: 685x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

David Hynek

Hořící skládka pneumatik

V bývalém zemědělském družstvu v Koudelově (okres Kutná Hora) od nedělního rána tedy od 4.3.2012, hoří nelegální skladka pneumatik. Podle velitele zasahujících hasičů může být příčinou požáru nepozornost při práci s autogenem. (bylo potvrzeno) Požár propukl v silážní jámě bývalého zemědělského družstva, kde od roku 2004 do roku 2005 firma HO-SPA Praha s.r.o. ičo: 26151448. Soustředila cca 1400 tun drcených a celých pneumatik. Objekt však nebyl pro tyto účely podle zákona § 66 odst. 4 písm. b) zákona o odpadech k tomuto určen. Za to dostala firma v roce 2007 pokutu 700 000 Kč.

6.3.2012 v 12:28 | Karma: 8,58 | Přečteno: 877x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Pravda je celkem nezajímavá bezbarevná hmota.

Pravda je celkem nezajímavá bezbarevná hmota. Není cítit a není bohužel ani moc dobře vidět. Ale je tu. Jak to tak bývá, vše ve vesmíru musí být vyváženo. To platí i o pravdě. Její protiklad, je barevné, pentlemi ověšené cosi, co voní nebo smrdí. To záleží na vzdálenosti z které je pozorována. Čím blíže však jste, tím více smrdí...

22.2.2012 v 14:53 | Karma: 8,34 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Jak jsme přestali třídit informace

Máme moderní dobu. Člověk klikne tu a tam a před očima má celou zeměkouli. A vše co se na ní děje má hezky ve zkratce v tučných titulcích. Čím víc času se však dnes věnujeme „požírání“ informací, tím méně se hledí na kvalitu. Dnešní doba mi přijde jako takové datové obžérství. Jedno co „jíme“, hlavně, že je toho hodně.

5.2.2012 v 12:26 | Karma: 8,37 | Přečteno: 565x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Jsem jen sedlák s vidlemi...

V letošním roce, jsou opět po 4letech volby do krajských zastupitelstev. Dnes jsem byl na krajské konferenci Pardubického kraje, naší strany (jmenovat raději nebudu, aby mě tu nezrušili pro politickou reklamu). Stejně jako v našem kraji (středočeském), tak i zde, z lidí sršelo nadšení a odhodlání, pro práci na volebním programu, sestavování kandidátky a dalších drobných, ale důležitých pracech.

4.2.2012 v 20:25 | Karma: 13,88 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Jak se dostat z krize I.

Cest jak se dostat z krize je mnoho. Třeba ta, o kterou se pokouší dnešní Evropa. Schválí se za běžný stav, být zadlužen. Kdo zadlužen nebude, bude popotahován.

2.2.2012 v 12:27 | Karma: 11,67 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

"Já jsem Kim Čong Il..."

Nevím jak jste na tom se sny Vy, ale mně se moc často nezdají. Možná je to únavou, možná tím, že si je zkrátka do rána nepamatuji. Možná jsou významné a je škoda pro lidstvo, že se nezdály někomu s lepší pamětí než mně.

1.2.2012 v 22:41 | Karma: 5,08 | Přečteno: 524x | Diskuse| Ostatní

David Hynek

Válka s auty...

Některé věci prostě nechápu a odmítám jim snad i porozumět. Jednou z těchto věcí je mýtné. Když se politici o mýtném zmíní, padají miliardy nalevo i napravo. A užitek?

1.2.2012 v 16:41 | Karma: 12,81 | Přečteno: 733x | Diskuse| Politika

David Hynek

Sedím si tu na větvi a dole pode mnou čekají vlci

Sedím si tu na větvi a dole pode mnou čekají vlci. Snad si myslí, že to vzdám a že spadnu dolů. Snad bych byl i dobrá večeře pro tlupu hladových krků. A snad bych konečně byl světu užitečný třeba i tím, že by mnou nasytili své hladové děti. A možná by mi nic neudělali. Třeba by jen nechápavě koukali na to, jak padám dolů, jak vstávám a jak od nich odcházím. Třeba by se snažili dovtípit účelu mého pádu. A třeba to je skupina vlků co se dala k vegetariánům. A třeba bych se pádem zabil a oni by mě nechali, protože s mrtvým člověkem, už není žádná sranda. Nechám již těch "třeba". Ono spočítat všechny možnosti následků řešení nějaké situace je nespočet. A jak člověk začne přemýšlet o všech možnostech, nebo alespoň o těch, které ho napadnou je ztrátou času. Také jsem patřil k těm co se snaží nad životem nezdravě přemýšlet. Někdy to vypadalo, že jsem opatrný. Ale jindy jsem šel po ulici a dávajíc pozor na nebezpečí pádů květináčů, střešních tašek, tchyní a podobností, jsem se díval vzhůru a padl tak do otevřeného kanálu.

31.1.2012 v 23:08 | Karma: 7,56 | Přečteno: 555x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 662x
O sobě vím jen tolik, kolik toho o mně víte vy. Je-li toho málo, nepoznali jsme se.