Pondělí 15. srpna 2022, svátek má Hana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 15. srpna 2022 Hana

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

takového požkozování přírody je těžko dokazatelné

....ale i přesto by to asi mělo být daleko přísněji postihováno....taková pokuta 50-100 tisíc. S dolní sazbou opravdu padesát, by leckoho odradila. Na druhou stranu, ti skalní hajzlíci by stejně zůstali......zloděje kovů taky neodradí hrozba kriminálu za obecné ohrožení a klidně vykopou komunikační či silové kabely.;-)

Snad jen prodej borůvek bez doložení zdroje trestným činem nedovoleného podnikání.....ale je otázka, jestli je tohle řešení.:-/

0/0
1.8.2012 14:51

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

Re: takového požkozování přírody je těžko dokazatelné

za poŠŠŠŠŠkozování vašeho gramatického jemnocitu omluva.....mám to marný. Gramaticus ignoratis.;-)

0/0
1.8.2012 14:52

mamina2

Já bych to neviděla tak černě.

Jednak letos na mnoha místech borůvky zmrzly a je jich tedy celkově míň. Na mnoha místech už taky mají borůvky po sezoně, tak kde jsou od konce června už končí, kdybyste šli se synem na borůvky před třemi týdny, asi byste ty 2 litry nasbírali. Takže i když mi taky někdy štvou profesionální sběrači, tak se nebojím, že děti borůvky nepoznají.

A nakonec, borůvky na kšeft do výkupu nebo na trh se sbíraly dokonce i za totáče, pro děti a některé lidi to byl vítaný přivýdělek.

0/0
1.8.2012 14:47

David Hynek

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Článek nebyl jen o borůvkách... Ale děkuji za reakci.

0/0
1.8.2012 14:54

mamina2

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Teď jsem si teprve všimla, že jste ze středočeského kraje. Tam už bych opravdu na přelomu července a srpna borůvky nehledala. Příroda nemá pochopení, že na něco zrovna teď nemáte čas. Nakonec my jsme s dcerou dopadly včera stejně. V lese byly už na začátku června a viděly jsme, že borůvky jsou. Jenže nám to taky pořád nevycházelo a když jsme se tam včera vypravily, tak už nebyly. Sice jsme našly o něco víc než 6 ks, ale o moc ne. A les nebyl zničený, v nížinách prostě už je po sezóně.

Mimochodem, když jste za ty Zelené, jestlipak víte, že Brdské lesy zamořují netýkavky a že se jich dá snadno zbavit, pokud dost lidí včas ty netýkavky vytrhá, aby se nemohly množit. My to s maminkou praktikujeme a jsme úspěšné, ale celé lesy nezachráníme. Kdyby na to začátkem července skočilo dost lidí, bude problém dost potlačený. Zabýváte se ve Straně zelených i takovými na venek málo efektními, ale důležitými a snadno řešitelnými problémy?

0/0
1.8.2012 15:05

David Hynek

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Dobrý den. Děkuji za reakci, mohl bych Vás poprosit o kontaktování na email: david.hynek@zeleni.cz Můžu Vás propojit s místní organizací Strany zelených. Strana zelených nejsou jen ochránci přírody a ekologové, máme širší záběr :o) Takže Vám toho osobně o netykavkách moc neřeknu jsem zaměřen spíše přes ekonomiku. Co vím o těchto potvorách, že se k nám přivezly jako okrasné rostliny, které se vymkly kontrole.

0/0
1.8.2012 15:25

mamina2

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Děkuji za nabídku, ale to si nerozumíme. Já nejsem moc příznivec Strany zelených, ve většině věcí se s nimi neshodnu. O netýkavkách mi moc říkat nemusíte, vím, že jsou u nás i zavlečené okrasné druhy, ale já myslím stejně ten původní druh netýkavku nedůtklivou, která se začíná taky  hodně přemnožovat. Nakonec mluvil o tom i botanik Václav Větvička, není to žádný můj výmysl, takže pokud je to problém i u vás, místní organizace SZ by to měla dávno vědět, stačí zajít do lesa a koukat. A pomoc je opravdu hodně jednoduchá, jen se to musí udělat včas. Stejně by se daly likvidovat i ty zavlečené druhy, ty se taky množí jen semeny.

S maminkou jsme si  jen říkaly, že by nám byly tyhle ekologické organizace mnohem sympatičtější, kdyby se ve větší míře věnovaly  běžným věcem kolem sebe, které by stály jen trochu námahy a žádné peníze. Místo aby třeba blokovaly výstavbu dálnice do Německa nebo protestovaly proti Temelínu.

0/0
1.8.2012 15:44

David Hynek

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Strana zelených není ekologická organizace, ale politická strana. Je ale pravdou, že v jejích řadách je hodně lidí, kteří jsou členy různých ekologických organizací. Já ale členem žádné ekologické organizace nejsem, proto ta má nabídka propojení s místní organizací, kde o nějaké ekologické organizaci v okolí Brd snad vědět budou. A co se týká Temelína, to by bylo asi na dlouho. Ale v krátkosti. Loni ČR vyvezla 17TWh, Temelín ve svých dvou blocích za rok 2011 vyrobil cca 14TWh. Stavět se mají dva další bloky s výkonem 2GW. Plánuje se tedy vývoz 31TWh? Životnost Temelína je ještě minimálně na 25let. Teď je velká bouře ohledně 134miliard, které by se měli vracet církvím. A zde je ve hře 300miliard. A to počítejte s tím, že konečný účet bude o 20 až 30% vyšší, viz Blanka a podobné projekty. A lidé souhlasí bez mrknutí oka? Podrobnosti k tomuto tématu na tomto odkaze: http://www.zeleni.cz/media/aktuality/ministr-kuba-smeruje-ceskou-energetiku-do-praveku/  Hezký den přeji.

0/0
1.8.2012 16:07

mamina2

Re: Já bych to neviděla tak černě.

Děkuji za odkaz, teď už mi je úplně jasné, že SZ není moje volba.

0/0
1.8.2012 16:43

lajika

měla jsem

letos tutéž zkušenost. A musím říct, že jsem se kvůli tomu pěkně (leč v duchu - to kvůli dceři) vztekla! Orvané keře, potrhané listí a žádná naděje, že se ještě časem nějaká ta borůvka objeví, protože i ty zelené a i ty co teprve právě odkvetly vzaly při tom masakru za své. Když někdo vysbírá, vždycky ještě něco zbyde na další a něco dozraje později. Když někdo očeše, zasloužil by...očesat!

0/0
1.8.2012 13:44

jarinka

Existují místa

těžko přístupná, musíte jít dlouho pěšky. Tam se darebákům nechce, na to jsou moc líní. Doporučuji udělat si čas, vzít syna a vyrazit brzy ráno, na celý den, určitě nasbíráte na bublaninu i na blbouny.

0/0
1.8.2012 7:19

žepré

Sběr "hřebenama"

byl zakázané vždycky, alespoň co já si pamatuju. Nevím, jestli toto zákonné ustanovení naši milovaní vládci mezitím zrušili, rozhodně se "načesané" borůvky - po současným zničení keříků - prodávaly resp. spíš sklízely v první půlce 90. let samozřejmě protiprávně. V tom prostředí svobodnýho trhu si ovšem tenkrát bengoš netrófl ani se zeptat, odkud pochází ta mumie, co je na prodej. Pak to ustalo, protože borůvky nikde. Kšeft už to není, ale znalci dobrot si ten les ohlídajó, aby přišli s hřebenem první... :-/

0/0
1.8.2012 0:28

Pepinie

přece

něco u těch cest musí ti lidi prodávat ne? a na zahradě si to určitě nevypěstovali :( nikdy by mě nenapadlo si to od nich koupit, nakakat jim...

0/0
1.8.2012 0:23

David Hynek

Re: přece

Souhlasím. Také bych si od nich nekoupil ani kuličku. Díky za Vás přístup. Když nás bude víc, tak se jim nevyplatí je česat a nám pak zůstanou na lesní mlsání :o)

0/0
1.8.2012 0:49

weni

Re: přece

většina borůvek (alespoň u nás v krkonoších) bohužel mizí v Polsku, takže my z nich nemáme nic ani u těch silnic...  Poláci kašlou na zákazy, rvou to hřebeny i v KRNAPu, a ohlídat nejde všechno....

0/0
1.8.2012 6:37

aristokrat.ducha

není špatného na sběru lesních lodin pro vlastní potřebu

pokud ale tak někdo činí na kšeft jedná se o obyčejnou krádež a měl by to být trestný čin

0/0
31.7.2012 23:32

ExPat

Bohužel pánové a dámy ...

... pohleďme pravdě do očí.

Jakou budoucnost jsme MY (ano: VY a JÁ) těm mladým připravili, takovou ji mají.

To není vina těch abstraktních druhých zloduchů tam někde jinde - to je vina nás všech.

!!

0/0
31.7.2012 22:02

David Hynek

Re: Bohužel pánové a dámy ...

Souhlasím s Vámi (pane, paní) ExPat. Naše odpovědnost za to co bude, nekončí tím, že chodíme do práce, platíme daně a všeobecně žijeme v mezích stanovených zákony. Na podzim kandiduji do krajského zastupitelstva Středočeského kraje na 5té pozici kandidátky Strany zelených, které jsem šest let členem. Tak snad se najde dost lidí, kteří nám budou věřit. Ale neberte tento článek jako kampaň, spíš  jsem si jen posteskl. Ale kdyby mi pomohl získat alespoň jednoho voliče, budu rád :o) Hezký večer přeji...

0/0
31.7.2012 22:47

žepré

Re: Bohužel pánové a dámy ...

Tento pohled je naprosto abstraktní. Je to sice pravda, ovšem taková, která nezná skutečnost, ale vychází z ideálů. Takže za činnost řekněme rodiny, není zodpovědný např. otec, které má tu nejsilnější ruku a celá rodina ho musí poslouchat; za činnost řekněme kmene není zodpovědný třeba náčelník, které se spolčil se šamanem, aby každý člen kmene měl strach před bohem, ďáblem aji peklem se proti náčelníkovi (a šamanovi) postavit; nebo jinak, za autobus v propasti jsou vinni všichni, kdo v něm seděli, byli přece svéprávní, když nasedli k tomu řidičovi... Jó vina nás všech. Asi jako že to, co vyrábíme za hodnoty, je majetek nás všech. --- Teď od Vás už čekám jen návod, kterak najít cestu k bohu. :-P

0/0
1.8.2012 0:40

David Hynek

Re: Bohužel pánové a dámy ...

Rodina s jednou silnou vládnoucí "rukou", mně připomíná spíše systém z let před rokem 89. V rodině by měl vládnout partnerský přátelský vztah. Každý si musí být vědom svých povinností i práv. Cestu k bohu Vám neukážu, tu musíte najít sám. Ale většinou je blíž než si myslíte. Hezký večer Vám přeji Žepré.

0/0
1.8.2012 1:03

žepré

Re: Bohužel pánové a dámy ...

Ehm, díky teda za reakci, díky mimochodem aji za blog, které připomene těm lidem, co se hébó akorát mezi bydlením, hoknó a hypermarketem s posilovnó automobilama, že v lese už člověk nenande borůvku... Ale moje reakce platila tomu ExPatovi, co píše, že na sebe mám brát vinu druhéch (o tom, že bych si mohl přivlastnit jejich zisk z toho provinění už samozřejmě mlčí...). ;-)

0/0
1.8.2012 1:18

Gotrong

Re: Bohužel pánové a dámy ...

Já nesouhlasím. Nezlobte se na mě, ale nevolil jsem ani dva obry, ani veverky ani top... A nevím o tom , že bych kupoval od "cestářů" ani o tom , že bych nechal za pejskařem dárek, rozmáznu mu ho hezky po zádech.... Já se za tu budoucnost rvu a naivně věřím, že nejsem sám....

+1/0
1.8.2012 10:20

repanak

Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

tak je to nějak podobné.

0/0
31.7.2012 21:49

David Hynek

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

O to horší to je, když si uvědomíme, že většina toho co takto "vytěží" z moře, končí v psích konzervách.

0/0
31.7.2012 22:51

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

Tak sníme psy[][][][];-)

0/0
1.8.2012 8:17

V.Woolfová

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

Ne, kocoury.-)

0/0
1.8.2012 13:17

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

ty taky;-D

0/0
1.8.2012 14:45

papaya.

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

:-) navrhuju, je ještě chvíli před jídlem mučit .-))

0/0
1.8.2012 15:49

V.Woolfová

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

To ne, pak by měli vystresovaný maso-))

0/0
1.8.2012 16:46

mamina2

Re: Když čtu o problémech rybolovu ve světě (Evropě),

To je mnohem horší., Borůvky příští rok zase vyrostou, populace ryb se tak snadno neobnoví.

0/0
1.8.2012 15:07

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz